Direktlänk till inlägg 30 augusti 2009

Minisemester på Hölick 2009-08-27 till 2009-08-29

Av Maria - 30 augusti 2009 22:30

Vi vann en auktion på enkrona.se, en weekend på Natura Hölick. Den weekenden vart en torsdag till lördag istället. I "priset" ingick två nätter i stuga, frukost båda dagarna och en 2 rätters middag eller fiskbuffé på en av dagarna. =) Vi bestämmde oss för att inte ta med några gameboy eller dyligt.

Så vi packade bara med oss lite böcker och kläder. Köpte en korsordstidning och en kortlek när vi var där. =)

Mestadels när vi var i stugan så tog vi det lungt och slappade. Riktig skön semester. =)

Kollade visserligen på tv när vi la oss i sängen på kvällen och även när vi åt frukost i sängen på mornarna. =)

Njut av våra bilder nu....

Hölick stugan. Våran stuga. Sovrummet. Sovrummet med tv, dock bara gratiskanalerna 1, 2, 4 och 6:an... =) Men vi kollade bara på tv när vi  Sängen Toaletten Duschen Vy vid ingången till stugan. Stugan StuganParkeringen sett från våran stuga, våran bil. En liten uteplats till våran stuga. Det var en jättemysig säng. Syns det ;) Vi gick iväg i skogen som låg strax utanför stugorna. Vi gick på en vandringsled som var vit/grön. D Lars klättrade ner i grottan, jag väntade..  Var en bit ner.  Grottan   Detta spår gick vi. Fint vatten med en bro.  Vattnet vid lilla bron.  En till grotta vid spåret. Dock fanns det bara ett rep ner och ingen stege. Och det hade regnat unde  Stenparti. Helt plötsligt så kom det en stor äng med bara sten... Och dem var ju inte så små heller. Folk som hade gått här före oss hade nog sett på Blair Witch Project.... Sen vart det lite bergsklättring.... En mycket blandad terräng det här spåret.... Skog, stigar, berg Vila lite. Och när man var lite högre i spåret så lös ju självklart solen på oss... VARMT.... =) Och  Fin utsikt En till stenäng... Ja, man ser ju stigen iaf.   Sen hittade vi en boplats. Då var vi visst ute på Hornslandsudden. LÅNGT från våran stuga. Men fint var det.   Vallar som vattnet har ordnat till. Dem var visst lite djupa.....     Bara fortsätta sin vandring mot stugorna då.... Sand!! Ingen mera skog att gå i.. =)  Ja, Lars VAR med ;) Skönt. Efter en 3 TIMMARS promenad i spåret var vi äntligen hemma. Vi var törstiga och svettiga som Nej, somnade inte direkt, men jobbigt när blixten flashar i ögonen. Efter kanske en timme så gjorde  Frukostpåse. På mornarna mellan åtta och nio åkte personalen ut och hängde upp frukostpåsar på stugo 4 baguetter med ost och smör, varsin yoghurt, varsin juice, te och pulverkaffe. Gött att äta i sänge