Av Maria - 30 oktober 2009 22:00

Först klippning.....

Sen slingor.....

Av Maria - 25 oktober 2009 11:16

Ja du syster, VARFÖR måste det vara så mycket ful reklam på våra fina "stilfulla" bloggar...?

Ska nog också försöka hitta ett nytt tillhåll så snart jag kan...

Och för er som undrar så finns ju alla gamla inlägg / bilder kvar på våra bloggar, så man kan titta på alla bilder och minnas =)

Av Maria - 25 oktober 2009 11:05

Har hittat en mysig och fin liten affär i Köping, som heter Cias.

Massa presentartiklar, ljus och blommor.. Har köpt på mig lite och pysslat.

Här är mina resultat.

Av Maria - 19 september 2009 15:27

Igår började jag min dag som vanligt på jobbet 05.00 när jag går förmiddag.

På morgonen sätter vi ihop alla maskiner och band och hämtar tråg så att allt ska vara iordning tills att alla andra börjar jobba 06.00 Sagt och gjort, vi fixade allt på morgonen och när dem andra kom kunde vi börja våran körning. FAST ingen av våra linjer hade kött, så vi fick vänta lite. Då tänkte vi på linjen att vi skulle passa på att sätta upp ett skydd / täckplåt så att inte köttet skulle ramla ner på golvet om det blir mycket kött på linjen. Plåten är ganska stor och tung och det är en otymplig arbetsställning ganska högt upp. Vi försökte, och det gick inte. Så jag gav upp, plåten var för rak. Så jag gick iväg för att kolla efter en annan mer böjd plåt. Hittade ingen.... När jag gick tillbaka till min linje så höll dem andra två på och försökte sätta upp den. Jag gick upp på våran trappa och skulle se om jag kunde hjälpa till. Och i precis det ögonblicket som jag hade satt handen på trappräcket och hade gått upp ett trappsteg så tappade dem plåten......!!!

Rakt på mitt högra ringfinger med spetsen före..... Jag skrek till och kände hur ont det gjorde och att tårarna kom. Jag "sprang" ut till omklädningsrummet och slet av mig handskarna och produktionströjan. Gick iväg till en toalett en bit ifrån, sköljde med kallt vatten. Och drack lite vatten då oxå för att lugna ner mig..

Svullet som fan, men det gick inte hål på fingret, men jag kunde inte röra/böja mitt finger.... Aj...

Gick till receptionen och fick en ispåse, förklarade vad som hänt och tårarna kom igen.. *suck* Sen gick jag iväg till kontoret där Lars satt och jobbade. När jag berättade för honom vad som hade hänt så kom ju tårarna en gång till.. Men sen vart det iaf inga tårar mer. Efter kanske 5 min kom min närmsta chef och frågade vad som hade hänt, jag förklarade, och ha sa att jag skulle sitta och ta det lungt en stund. Efter kanske 20-25 min slägde jag ispåsen och gick in i produktionen igen. Men så fort man rörde på fingret eller försökte lyfta något så gjorde det ont. Så jag stod i slutpacken och bara kontrollerade paketen hela dagen.. Min högsta chef och jag skrev en skade rapport och han tyckte det var strongt av mig som stannade kvar hela dagen. Så han var nog nöjd.

Igår kväll så försökte jag stimulera fingret lite under kvällen så jag kunde röra på det.. Gjorde mina tappra försök och tillslut kunde jag knyta handen, nästan normalt, men fy fan vad ont!!

Även under natten om jag vaknat så försökte jag böja och det gick väl ganska bra.

Idag är fingret lite vitare än dem andra fingrarna och jag har blå/gråa fläckar på fingret lite här och var. Och det gör fortfarande ont. Men det är ju iaf bättre =)

Snacka om Tur i oturen! Tänk vad mycket värre saker som skulle ha kunnat hänt.

Av Maria - 9 september 2009 10:29

Som ni märkt har jag lagt in bildtexter på mina bilder. MEN hela texten syns ju inte... =(

Så om någon är intresserad av berättelsen till bilderna kan ni gå in på http://www.pixbox.se/usr_show_id168066_page0_order1.html

och titta på mina bilder med hel beskrivning =)

Av Maria - 8 september 2009 22:59

Har fixat lite hemma.

I torsdags när jag kom hem, ungefär vid 2 på eftermiddagen, så fick jag ett litet ryck och började plocka i förrådsutrymmet bakom garaget. Vi har ju bara ställt in alla kartonger som ska vara där utan att packa upp dem... Så nu fixade jag det! Plockade ur alla kartonger, la upp på hyllor, sorterade och fixade med andra ord. Nu finns det inte en enda karton där nere. Allt ser jättebra ut och jag dammsög till och med. Vart jättemycket bra utrymme.  *nöjd*  (tog 2 timmar)

I fredags när jag kom hem, samma tid, så började jag fixa lite med trädgården. Drog bort massa maskrosblad framför huset. Och det tog tid kan jag säga. Och så tog jag bort dem vissna blommorna i balkonglådorna och deras jord. Sedan grävde jag lite i jorden där maskrosbladen hade varit. I och med att det hade regnat dagen innan så var jorden fuktig och det fanns massa mask där. Så jag plockade ihop lite mask så jag och Lars kunde meta på lördagen. =)  (tog också 2 timmar)

Lördagen tog vi det lungt, en liten softardag. Och Lars jobbade ju också några timmar.. Tråkigt. När han kom hem så gick vi till Kolbäcksån och metade. Vi fick väl ihop 5 abborrar som vi slängde i igen.. =)

I söndags plockade vi lite här hemma, Lars jobbade 05.30-15.00 och när han kom hem så var jag i full gång med att riva och fixa i klädkammaren. Rensade, la iordning sängkläder, badlakan, handdukar och kastade massa onödigt skit. La in några mattor, dammsög och gjorde allmänt fint. Och gud vilken plats det blev.

Medans Lars sen gjorde maten så dammsög jag huset... Puh, jobbigt.. Men fint blev det. Tvättade också några maskiner tvätt.

Så nu har vi inga flyttkartonger som är ouppackade längre!!! Woho!! =D

Igår, måndag, skurade jag golven innan jobbet. Åkte till jobbet och jobbade. Skulle jobbat 14.30-22.36, men vi hade inte så mycket att göra så jag åkte med med "röda faran" 20.40

Idag har vi småfixat lite hemma. När jag kom till jobbet ungefär 14.10 så mötte jag en tjej som jag jobbar med, hon sa att det typ inte fanns något kvar att göra. Så jag gick in till omklädningsrummet, ringde min chef, gick och pratade med han på kontoret och frågade om jag fick ta ut en kompdag istället. Och det var okej, så jag gick ut igen och åkte hem.. =) Från att jag åkte hemifrån (13.40) tills att jag var hemma igen hade det gått ca 1 timme... =D Tror ni inte Lars vart fundersam när jag kom hem igen... Hehe...

Så idag har jag dammat överallt i huset. Vi har gått igenom all reklam och slängt massa. Sedan har vi hämtat in ett par tavlor som stod ute i förrådet och satt upp dem. Satt upp lite dolkar och någon drake. Känns så skönt. Det blir mer och mer det hem som vi vill ha... *mysigt*

Lite bilder från husfixet...

Har satt upp ljusstakar vid toalettdörren. Ljusstakar. En liten drake hittade upp på trappväggen.  Även ett par dolkar har hittat sin plats.   Fick upp ett par tavlor också.    Lasse Åberg tavlor i gästrummet.  Har även fixat iordning i klädkammaren. Se så fint det blev. Om inte annat så känns det större nu.

Av Maria - 30 augusti 2009 22:30

Vi vann en auktion på enkrona.se, en weekend på Natura Hölick. Den weekenden vart en torsdag till lördag istället. I "priset" ingick två nätter i stuga, frukost båda dagarna och en 2 rätters middag eller fiskbuffé på en av dagarna. =) Vi bestämmde oss för att inte ta med några gameboy eller dyligt.

Så vi packade bara med oss lite böcker och kläder. Köpte en korsordstidning och en kortlek när vi var där. =)

Mestadels när vi var i stugan så tog vi det lungt och slappade. Riktig skön semester. =)

Kollade visserligen på tv när vi la oss i sängen på kvällen och även när vi åt frukost i sängen på mornarna. =)

Njut av våra bilder nu....

Hölick stugan. Våran stuga. Sovrummet. Sovrummet med tv, dock bara gratiskanalerna 1, 2, 4 och 6:an... =) Men vi kollade bara på tv när vi  Sängen Toaletten Duschen Vy vid ingången till stugan. Stugan StuganParkeringen sett från våran stuga, våran bil. En liten uteplats till våran stuga. Det var en jättemysig säng. Syns det ;) Vi gick iväg i skogen som låg strax utanför stugorna. Vi gick på en vandringsled som var vit/grön. D Lars klättrade ner i grottan, jag väntade..  Var en bit ner.  Grottan   Detta spår gick vi. Fint vatten med en bro.  Vattnet vid lilla bron.  En till grotta vid spåret. Dock fanns det bara ett rep ner och ingen stege. Och det hade regnat unde  Stenparti. Helt plötsligt så kom det en stor äng med bara sten... Och dem var ju inte så små heller. Folk som hade gått här före oss hade nog sett på Blair Witch Project.... Sen vart det lite bergsklättring.... En mycket blandad terräng det här spåret.... Skog, stigar, berg Vila lite. Och när man var lite högre i spåret så lös ju självklart solen på oss... VARMT.... =) Och  Fin utsikt En till stenäng... Ja, man ser ju stigen iaf.   Sen hittade vi en boplats. Då var vi visst ute på Hornslandsudden. LÅNGT från våran stuga. Men fint var det.   Vallar som vattnet har ordnat till. Dem var visst lite djupa.....     Bara fortsätta sin vandring mot stugorna då.... Sand!! Ingen mera skog att gå i.. =)  Ja, Lars VAR med ;) Skönt. Efter en 3 TIMMARS promenad i spåret var vi äntligen hemma. Vi var törstiga och svettiga som Nej, somnade inte direkt, men jobbigt när blixten flashar i ögonen. Efter kanske en timme så gjorde  Frukostpåse. På mornarna mellan åtta och nio åkte personalen ut och hängde upp frukostpåsar på stugo 4 baguetter med ost och smör, varsin yoghurt, varsin juice, te och pulverkaffe. Gött att äta i sänge